Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

zondag 21 maart 2010

Diesel is geslaagd voor G&G 1!

Vandaag hebben Diesel en ik voor de eerste keer meegedaan aan een GG selectiewedstrijd georganiseerd op ons eigen trainingsveld van KC Oss eo. Ik was natuurlijk al zenuwachtig maar toen ik op het veld kwam kreeg ik pas echt de bibbers. Er waren 3 ringen afgezet met lint en daarom heen stonden tenten van andere deelnemers waar honden voor en in lagen en natuurlijk met de opening naar het veld gericht. Tot overmaat van ramp was er deze dag dichtbij ons trainingsveld een motorcross wedstrijd waar natuurlijk een enorme herrie vanaf kwam. Het terras was mooi aangekleed en er stonden luidsprekers waar de muziek keihard uit brulde. Diesel vond het allemaal maar raar want zo kent hij "ons" terrein natuurlijk helemaal niet. Wij zaten op het terras toen er plots een stem uit de luidsprekers kwam ... ... Diesel schrok zich rot en zette het op een blaffen ... ... Pff wat een afleiding!! Nou toen geloofde ik er eigenlijk niet meer in en dacht over 4 weken heb ik mijn examen en haal ik daar mijn diploma wel en héél stiekem wilde ik naar huis gaan ... ... Maar goed, wie A zegt moet natuurlijk ook B zeggen toch?
Er waren in totaal 24 deelnemers voor G&G 1 en Diesel en ik hadden startnummer 104, we waren dus als 4de aan de beurt maar eerst met de eerste 6 deelnemers het veld op voor de oefeningen zit/blijf en af/blijf. Diesel blijft altijd wel zitten en liggen dus voor deze oefening hoefde ik helemaal niet bang te zijn. Toen we klaar waren met deze oefeningen snauwde Diesel naar een andere hond, een Border Collie, wat me maar liefst 5 punten kostte bij de omgang baas/hond. De omgang baas/hond wordt 2x beoordeeld en het laagste cijfer telt ... ... ... erg jammer dus :-(

Rond de klok van 10 begon het ochtendprogramma waar de oefeningen: los volgen, af tijdens volgen, sprong over de horde aan de beurt waren en op zich ging het best goed. Diesel deed alle oefeningen maar ik twijfelde over het los volgen, bij de figuur 8 had hij staan snuffelen en toen moest ik me wel omdraaien en in mijn handen klappen om hem weer bij me te roepen, hij kwam gelukkig naar me terug zodat we deze oefening gewoon af konden maken. Ook liep hij wat wijd wat hij normaal gesproken niet doet dus voor mijn gevoel ging het los volgen helemaal niet zo goed maar ik had geen flauw idee wat dat met mijn punten deed. De punten voor het los volgen houden ze namelijk geheim tot het einde van de dag. Uit de tussenstand 's middag's bleek dat wij 86,5 punten gehaald hadden en stonden we 5de in het klassement.


Het middagprogramma bestond uit de oefeningen: volgen aan de lijn, komen op bevel (20 meter), terugzenden plaats, vlakapport (10 meter), appél op afstand (15 meter). Diesel ging als een speer en heeft op de 7,5 na voor het volgen aan de lijn alleen maar tienen gescoord! Al met al een hele geslaagde middag en het tussenklassement wees uit dat we 254,5 punten hadden! Mijn diploma had ik dus in mijn zak, mijn felbegeerde Utje ook ... ... ... en de punten voor het los volgen moesten nog komen! Spannend hoor ... ...

Tijdens de prijsuitreiking werden alle punten bekend gemaakt, 
we zijn uiteindelijk 3de geworden! Helemaaaaal niet slecht, dacht ik :-)

DIESEL IS GESLAAGD!
WE HADDEN EEN PUNTENTOTAAL VAN 282
MET ALS KWALIFICATIE UITMUNTEND!
We mogen dus direct door naar G&G 2!
Alle reden voor een feestje lijkt me ;-)


Zijn diploma


En een vaantje


Linda van Veldhuizen het baasje van Barney heeft alles gefilmd.
En natuurlijk foto's van mijn kanjer met zijn welverdiende beker!
Kijk hem eens verwaand kijken :-)



Vrijdagavond aanstaande beginnen we met G&G 2 training!

Groetjes van een héél trots baasje :-)

28 opmerkingen:

Wendy,Jesse,Kiaora zei

Nou Diesel,mooie beker hoor! En terecht natuurlijk.Nog even en jullie hebben een prijzenkast nodig!
Super goed gedaan met zijn tweeën!
Zoveel punten en de derde plaats...WOW !!!
Op naar GG2!
Ennehhhh....de bibbers...nergens voor nodig blijkt wel...hihihi.
Maar hebben jullie nog een klein feestje gehouden?

Groetjes Wendy en een lebber van Jesse en Kiaora

Anoniem zei

GEFELICITEERD!!!!!
Knap hoor, en natuurlijk kijk je dan verwaand met zo'n mooie beker voor je neus! Ik heb ook het filmpje nog even bekeken. Echt héél goed gedaan!!

Groetjes,
Lidy

Karin zei

Yeah! Gefeliciteerd!

Marijke zei

Van harte gefeliciteerd!
Heb je je diploma en een prachtige beker weer in de pocket :) SUPER!!
Nu op naar G&G2, ook dat kun je! Ga zo door !!

Groetjes Marijke
en een dikke lebber van Diesel

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd en natuurlijk Diesel ook knap gedaan hoor!

Groetjes,
Astrid

Marloes zei

SUPER gedaan saampjes!

Monique zei

Van Harte Gefeliciteerd!

En kijk hem eens liggen bij die beker ... ... GEWELDIG! :-)

Groetjes,
Monique

Margré zei

Super gefeliciteerd!!

Goed gedaan saampjes en een prachtige beker die je vol trots laat zien Diesel!

Mieke zei

Geweldig gedaan, een heel mooi filmpje. Ook een pluim voor Linda!

En Diesel je hebt het top gedaan hoor, wat een prachtige beker heb je gewonnen!

Anoniem zei

GEFELICITEERD! leuk filmpje!

Groetjes,
Linda

Anoniem zei

Hoi Suzanne en diesel,

Van harte gefeliciteerd met jullie overwinning! Petje af.

Groetjes,

Roberto

anita zei

Wat ontzettend knap gedaan zeg! Ik heb geen idee hoe zo'n wedstrijd precies in zijn werk gaat, maar blijkbaar kun je er een diploma mee verdienen. Wij zijn nog steeds aan het oefenen voor het GG 1 examen. Ik hoop dat we het dit jaar misschien kunnen gaan proberen. Jullie gaan in ieder geval alweer verder met GG 2. Ik wens jullie er heel veel succes mee!
Een dikke kus voor Diesel. Hij is echt verdiend!!
Anita en Tender

Ingrid (baasje van Nino) zei

Je mag daar terecht trots op zijn hoor!!! Alle trainingen en tijd die erin zit, komt er gelukkig op het goede moment nog uit ook :-) Leuk om alsnog je hele wedstrijd terug te zien op het filmpje. Maar iets meer lachen mocht inderdaad wel, hahahahaha.
Van harte gefeliciteerd hoor met deze geweldige prestatie en heeeeel veel succes én plezier met de GG2!!!
Hans en Ingrid

Nino, je leukste broer! zei

Hé broer, van harte gefeliciwoef met je mooie beker zeg!!! Je hebt toch wel een rondje veld gedaan met dat ding hè...
Handig dat filmpje, dan weet ik precies hoe ik moet lopen en na hoeveel stappen ik weer mag gaan zitten. Ik mis alleen mijn grootste plezier van de trainingen....die 3 minuten languit liggen. Dat mag toch ook wel op het examen hè. Daar kijk ik altijd zo naar uit bij de trainingen. Wie dat onderdeel heeft bedacht verdiend een groot bot!
Nu weer een klas hoger hè. Gaat je vast ook heel goed af. Ik nog lang niet hoor! Gelukkig niet, want dan moet ik op zaterdag ochtend heeeel vroeg, brrrr. Ik slaap voorlopig nog even lekker uit!

Dorette zei

Van harte gefeliciteerd. Goed gedaan, en ach, wie weet wat die Border Collie tegen Diesel heeft gezegd?? Misschien was er wel een goede reden voor het afsnauwen :-)

Jullie hebben het gehaald en dat is hartstikke toppie!!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je diploma en je beker...! Toppie...zag er netjes uit. Jammer van de 5 voor omgang baas hond. Overigens was je in de ochtend nog geen derde. ;)

Suzanne zei

Hallo Anoniem,
Ohho wat erg!!! Hoeveelste stond ik die ochtend dan?? Dan kan ik het even veranderen :-)

Bedankt voor je leuke reactie!

Groetjes,
Suzanne

Marjo zei

Met zo'n resultaat MOET je gewoon zo kijken Diesel, geweldig, proficiat!

Ik heb met veel plezier SAMEN met Mika naar het filmpje gekeken, hopelijk heeft ze er wat van opgestoken :-), want wat deed Diesel het mooi man!!

Linda zei

Van harte gefeliciteerd, maar dat heb ik al een paar keer gezegt :-)

Zo, nu is het Barney en mijn beurt om tegen jou en Diesel op te kijken. Want wat doet hij alles beheerst zeg. Zo ontzettend stabiel!

Jullie zijn een superteam. Want het is ook weer bewonderenswaardig dat Diesel met die zenuwen van jou kan omgaan :-)

Anoniem zei

Probeerde je een mailtje te sturen, maar dat lukt niet...lol Je hebt je van een 5e plek naar een prachtige 3e plek opgehaald. Is en staat veel mooier, beter dan andersom... ;) Jammer, dat je niet eerste ben geworden. Jullie liepen netjes, ondanks de spanningen. Meer bij jou dan bij hem. Hij is er stabiel in zijn oefeningen. Die 5 vond ik onterecht.

Gr. Debora

Suzanne zei

Hallo Debora,
Ik heb even in de gids gekeken dan had jij die dag nummer 114 en jou hond heet Faith (mooie naam :-)). En je traint bij KC Rotterdam :-)

Als je dit leest en een berichtje achterlaat in het gastenboek en daar je mailadres invult (dit is niet zichtbaar voor andere mensen) dan kunnen we mailen :-). Lijkt me erg gezellig :-)

Nogmaals bedankt voor je reactie terug, ik ga het zo even aanpassen :-). Ik had echt nooit gedacht dat ik 3de zou worden, laat staan 1ste, ha ha

Groetjes en tot mails!

Anoniem zei

Gefeliciteerd en suc6 met je de vervolg cursus!!

Groetjes,
Sas

Ineke zei

Super gefeliciteerd!! Héél goed gedaan Diesel!

Anoniem zei

Gefeliciteerd!!!!

Groetjes,
Femke

Trieske zei

Gefeliciteerd!!! Die foto moet eigenlijk uitvergroot in een mooie lijst naast het diploma komen te hangen hoor, die is geweldig!!

Anoniem zei

Zo zo dat is een hoge score! Welkom bij de club GG 1 op naar het echtere werk alhoewel de regels helemaal gaan veranderen volgend jaar ... ... ...

Groetjes,
Frans

Marion zei

Nog van harte gefeliciteerd, ontzettend goed van jullie tweetjes!!

Ik vind het een prachtige foto van Diesel, lekker verwaand,... maar dat mag ;-)

Suzanne zei

En deze reactie kreeg ik nog binnen via de mail:

Hoi hoi
Erg leuk en van harte gefeliciteerd. Je hebt het echt verdient!

Groetjes,
Birgit

Photobucket