Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

zondag 17 februari 2008

Een nieuwe start bij een nieuwe club

Vanaf vandaag train ik samen met Diesel bij Kynologenclub KC Uden. We zijn begonnen met de Elementaire Gehoorzaamheidscursus (EG). Deze cursus is de opvolger van de puppy/basis cursus om hetgeen wat we daar geleerd hebben te perfectioneren. De volgende oefeningen komen aan bod:

  • volgen aangelijnd
  • staan & betasten
  • gebit tonen
  • zitten, 1 minuut met 1 pas opzij
  • voet aangelijnd
  • af, 1 minuut met de baas op 10 meter afstand
  • gedrag t.o.v. andere honden
  • omgang baas/hond
De cursus duurt 12 weken en wordt afgesloten met een examen. Ik vind het wel spannend allemaal hoor maar we hebben nog 10 lessen te gaan voor ons examen. We trainen elke zondag ochtend van 09:00 - 10:00 uur. We hebben een klein groepje en zijn in totaal met 5 honden.
Vandaag had Diesel zijn eerste les (het is de tweede les van de cursus maar we hebben de eerste les gemist) en ik moet zeggen het viel me helemaal niet tegen. Diesel deed het best goed voor een hond die zolang niet op een hondenclub geweest is en al die tijd niet heeft mogen spelen en trainen met andere honden.

Streken had hij wel deze zondag ochtend. Zo moest hij "af liggen" met de riem los op de grond. Diesel vond het wel grappig om de riem in zijn bek te nemen en wilde eruit peren. Zover is het gelukkig niet gekomen want ik was er héél snel bij. De trainster zei toen dat ik de riem er maar af moest halen en hem zo laten liggen. Kijk en dat ging dan wel héél goed. Nog een streek van hem is (en dat had hij al een hele poos niet gedaan) om met de riem een trekspelletje te gaan beginnen. Normaal gesproken greep ik hem dan bij zijn nekvel en dan werd Diesel nog stouter door gevaarlijk te gaan grommen. Volgens de trainster moest ik hem dan maar gaan negeren (de hondse manier). Dus ik ben met mijn rug naar Diesel toe gaan staan en had de riem achter mij met daaraan een wild trekkende en grommende hond. Na een paar minuten liet hij de riem los en mocht ik hem belonen met een lekker stukje kaas. Diesel is wel een volhouder hoor. Hij heeft het 3x gedaan in dat ene uur. Erg hé. Ik voelde me zo voor paal staan en heb na de les mijn verontschuldigingen aangeboden aan de rest van de groep. Gelukkig namen mijn medecursisten het goed op. Ik hoop dat het aanstaande zondag beter gaat!

Groetjes,

Suzanne

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En hoe is het vandaag gegaan? Heeft ie weer nieuwe streken bedacht, of begint ie al wat braver te worden :-)

Anoniem zei

Ik heb vanmorgen de 2de les gehad en Diesel deed het perfect vandaag! Geen nieuwe streken wel een oude. Hij probeerde 2x een trekspelletje met de riem maar ja nu ik hem negeer is dat helemaaaal niet leuk meer!

Photobucket