Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

zaterdag 16 mei 2009

Diesel is geslaagd voor G&G B!

Vandaag hebben Diesel en ik ons G&G B examen gehad bij KC Oss e.o. en jeetje wat een zenuwen gedoe is dat zeg! Pfff ... ... ik was natuurlijk al behoorlijk zenuwachtig maar toen ik hoorde dat we maar liefst 2 keurmeesters kregen van Cynophilia toen werd ik ér nog ziek van ook! We hadden dus één echte keurmeester (dhr. J. Mulder) en één aspirant keurmeester (dhr. M.Broussard). Ik dacht maar één ding en dat is: Nee hé, heb ik wéér :-(

We kregen te horen, hoe kan het ook anders, dat de asprirant keurmeester vandaag alle G&G examens keurde en ik dacht daarbij nog: nou dan zal hij dat ook wel heel erg goed willen doen ook en helaas was ook zo. Er is erg streng gekeurd vandaag!
We zijn begonnen met de hele groep (5 deelnemers voor G&G B) voor en achterlangs volgen (gedrag t.a.v. andere honden), het staan, betasten en het gebit tonen. Daarna moesten de honden 2 minuten liggen in zicht. Het ging perfect! Diesel bleef mooi stil staan bij het betasten (dit wordt door de keurmeester gedaan) en lag er heerlijk bij, bij de oefening af en blijf. Snuffelen deed hij niet dus Diesel heeft voor al deze oefeningen alle punten gescoord die je maar kunt krijgen, de kop was er af!

Wij hadden startnummer 2 dus toen de eerste van het veld kwam konden wij erop om te gaan volgen. Het aangelijnd volgen ging nog wel redelijk maar het losvolgen was echt een ramp en dit ken ik écht niet van Diesel hoor. Normaal op de trainingen en ook op de wedstrijd in Tiel is Diesel hartstikke enthousiast en volgt heel erg goed en nu liep hij er, voor zijn doen, als een zoutzak bij. Hij had er helemaal geen zin in, keek me af en toe aan en heeft zelfs zijn neus 1x aan de grond gehad, heel even maar hoor maar toch was dit lang genoeg om een hoop puntaftrek te krijgen en die hebben we gehad ook! Niet alleen wordt het volgen beoordeeld bij het aangelijnd- en los volgen, neehee het volgen wordt ook beoordeeld bij de oefening zit tijdens het volgen. Ik heb de afgelopen week héél veel het zit tijdens het volgen geoefend omdat hij niet snel genoeg ging zitten. Nou vandaag kregen wij puntaftrek voor het volgen want het zitten deed hij meteen goed!
Toen het komen op het bevel (kom voor) vanuit het vak, Diesel kwam als een speer naar me toe, zat ook netjes voor me maar zat een beetje scheef aan de voet dus hier kregen we ook weer wat puntaftrek. :-( Het terugzenden naar de plaats ging weer keigoed (hij liep in een rechte lijn en lag bovenop zijn riem) dus hiervoor scoorden we ook weer alle punten die je maar kunt krijgen! Nu was het vlakapport aan de beurt, Diesel ging wederom als een speer naar het blok, pakte het blok op en kwam netjes voor me zitten met het blok in zijn bek. Toen de keurmeester mij een teken gaf mocht ik het blok aanpakken en netjes op commando liet hij dit los. Ons examen zat erop!
Pas toen alle deelnemers geweest waren (ook die van G&G 1 t/m 3) kreeg ik te horen dat we waren GESLAAGD MET 260 PUNTEN! met als kwalificatie: UITMUNTEND! Dit betekent dat we direct door mogen naar G&G 1! YES!! Oh oh wat was ik weer trots op Diesel! En nog steeds hoor ;-)
De puntenlijst van het G&G B examen!
De 4 donkergrijze vakjes zijn de verplichte oefeningen!
Voor deze oefeningen mag je géén 0 halen anders ben je alsnog gezakt!

Zijn diploma

Photobucket

En een lintje!

Wendy was ook trots op Diesel en heeft een kadootje gemaild.
Ze heeft zijn foto bewerkt en het resultaat is écht gaaf hoor!
Wendy hartstikke bedankt! Lief van je!


Nou gelukkig zit het er allemaal weer op!
Wij kunnen verder gaan traingen met G&G 1 :-)

Groetjes,
Suzanne

19 opmerkingen:

anita zei

Super,Super,Super!!!!!!
Ik had natuurlijk niet anders verwacht van Diesel. Want hij doet het echt heeeeeel goed! Gefeliciteerd hoor! Tender gaat eind oktober voor de derde keer haar GG-B examen doen. Hopelijk slaagt ze dit keer wel. Ons GG-B examen is zo te lezen wel wat anders. Wij werken volgens het FHN systeem.
Dikke knuffel voor Diesel!
Liefs van Anita Keuter

wendy zei

Hey Diesel en Suzanne...
Zekers te weten dat ik trots ben op jullie! Heb het toch steeds geroepen dat jullie het gingen halen? Echt...SUPER! Jullie zijn een prima team !(en mijn grote voorbeeld...hihihi)En de kado'tjes had ik al klaar liggen want ik wist dat het goed ging komen....
Nu op naar GG-1...Heel veel succes alvast met trainen hiervoor...Kom in ieder geval 5 april even naar jullie in actie kijken in Geldrop...Het gouden team...TOPPIE!!!
dikke knuffels voor Diesel (heeft tie verdiend) en neem er zelf ook één...
Groetjes Wendy en een poot en dikke lebbers van Jesse en kiaora...

wendy zei

Oeps...bedoel natuurlijk 5 JULI...

Marianna en Flopke zei

Wow Diesel, dat heb je goed gedaan zeg! Nu lekker verder werken met het vrouwtje aan de GG1. Helemaal super dat jullie geslaagd zijn!

Cindy en Silva zei

Gefeliciteerd Diesel dat heb je TOP gedaan!

Mieke zei

Van harte gefeliciteerd!

Yvonne zei

Super! GEFELICITEERD!

Tilly zei

Wat super Suzanne.... Van Harte, wees nog maar lekker lang trots ... ... kan het helemaal begrijpen :-)

Marloes zei

Wat weer SUPER ... ...
Gefeliciteerd saampjes!

Groetjes,
Marloes

Linda zei

260 punten is echt super hoor. Dik geslaagd!!!! Gefeliciteerd!!

Groetjes,
Linda

Anoniem zei

Yeahhhhhhh, goed gedaan!
GEFELICITEERD!!!!!!!!!

Groetjes Lidy

Sandra zei

Wow toppie zeg!

Groetjes,
Sandra en Amy

Jeanet Lizzy en Gijs zei

super gedaan!!!
erg knap hoor
van harte gefeliciteerd!!!!!

Anoniem zei

Jeetje Diesel wat ben jij goed zeg ik ben trots op je perfect.
Gefeliciteerd en laat je maar lekker verwennen.
Groetjes angelique en de drie musketiers.

Nino zei

Jaaaaaaa, broertje, dat kun jij wel hè, die examens! Knap hoor om zoveel punten te scoren bij zo'n strenge keuring. Gefeliciteeeeeeeeeerd ik ben trots op je hoor!!!!!!!!!!
Ik werd nogal bang van je verhaal en heb het eens in de groep gegooid in mijn klas. Wat denk je wat ze daar zeggen? Dat ik me niet zo druk moet maken, dat ik ook straks een klas hoger mag. Nou, ik was helemaal van slag. Pfffffffff, die hebben allemaal helemaal geen zenuwen! Al mijn klasgenootjes zeggen dat we straks gaan slagen. Nou, ik ga nog maar hard oefenen met mijn vrouwtje. Maar nu even niet, want ik ben zooooo moe.
Weltrusten.

Ingrid (baasje van Nino) zei

Jemig, wat loop ik achter zeg, nu pas op je site gekeken. Maar natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je prachtige resultaat! Je hebt het KEI goed gedaan en mag echt trots zijn op jezelf en Diesel. Er zit heel wat uurtjes training in om dit resultaat te hebben kunnen bereiken. En hoe beter je bent, hoe strenger ze voor je worden. En nu lekker door naar GG1. Je hebt dat enge examen gelukkig achter de rug. Voorlopig ben je weer even lekker 'onder de pannen' :-)

Diesel zei

Wraff Nino!
Ha ha typisch iets voor mijn broertje! Nou ik heb je bezig gezien bij mij op de club en ik weet zekers dat ook jij door gaat naar G&G 1 hoor. Het valt allemaal reuze mee bij het G&G B, tenzij je 2 keurmeesters krijgt natuurlijk Wha ha ha ik plaag je maar wat hoor broertje ;-)

Maarre, dacht jij nou écht dat ik geen bibbers had? Tjonge jonge je had mijn vrouwtje moeten zien! Pff ik kréég juist van haar de bibbers! Ha ha zeg jij maar tegen je vrouwtje dat ze een pilletje in moet nemen ;-) dan gaat het met haar vast veel en veel beter!

Ach joh jou examen duurt nog zo lang! Tegen die tijd dat jij op examen gaat ken je die oefeningen allemaal wel uit je koppie en heb je je vrouwtje helemaal niet nodig hoor!

Poot,
Diesel

Janny zei

Hey Diesel, wat goed van jou en je vrouwtje!!

Héél véél plezier met het oefenen voor G&G 1, weet zeker dat jullie dat helemaal gaat lukken!

Groetjes,
Janny, Eline en Dusty!

ria en syl!! zei

wat een super goed resultaat, proficiat kampioen!!
als alles goed gaat zien we elkaar over twee weken, dus tot gauw
liefs ria en syl!!

ps; wat een leuke fotobewerking(en), vooral die in het centrum van london (echt geinig)

Photobucket