Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

woensdag 3 september 2008

Diesel 2de VEG examen!

Vanavond ging ik met lood in mijn schoenen naar de K.C. in Uden. We hadden namelijk het VEG examen! Nu is het normaal dat je aan het einde van een cursus een examen hebt maar Diesel en ik hadden pas 5 lessen gehad! Pff ... ... Mijn trainster had er meer vertrouwen in dan ik. Ik dacht alleen maar aan de les van 2 weken geleden en ik moet zeggen die was niet best hoor!
Het VEG examen begon met het voor en achterlangs volgen. Diesel deed het hartstikke goed, hij bleef netjes op zijn billen zitten en keek de hele tijd naar mij! Nou de kop was eraf. Daarna de af en blijf oefening. Diesel ging er eens lekker voor liggen en lag helemaal plat met zijn kop tussen zijn voorpoten maar opeens klonken er schoten! Als een pijl kwam zijn kop overeind, hij strekte zijn nek uit, keek naar heel even naar rechts en ... ... ... bleef netjes liggen! Pfff spannend hoor!
De rest van de groep mocht aan de kant gaan staan dat betekende dat Diesel en ik als eerste moesten starten. We moesten 2 stapjes naar voren komen voor het staan, betasten en het tonen van het gebit.
Daarna moesten we volgen. Hij loopt dan heel netjes aan mijn been en het water loopt hem gewoon uit zijn bekkie. Diesel denkt namelijk dat volgen "worst" betekend! :-) Aan het eind van alle volg oefeningen moesten we al volgend het vak in. Nou dat was ook weer iets om me druk over te maken. Diesel moest gaan zitten, de riem moest eraf en bij hem gelegd worden. Vervolgens moest ik hem "af " leggen en ik moest 20 meter verderop gaan staan. Toen moest ik hem "voor" roepen, hij kwam keihard op me afgerend, ploft voor mijn voeten op zijn kont neer en keek me aan. Zijn voorpoten stonden weer op mijn schoenen! :-) Toen moest hij aan de voet en toen moest ik hem terug naar zijn plaats sturen. Diesel rende als een idioot naar het vak en ging helemaal rechts achterin het vak liggen! Ik hoefde hem maar 1x aan te kijken daarna sprong hij weer overeind, rende naar zijn riem en plofte er bovenop! Daar lag hij zo verwaand te kijken met de riem in zijn bek. ha ha Toen mocht ik terug naar Diesel moest hem laten zitten, de riem moest er weer aan en klaar was ons examen! Je snapt wel dat ik héél blij was toen het erop zat.
Nadat Bionda en Ron geweest waren mochten wij met onze examinator terug naar de kantine en daar kregen we uitleg en ons diploma. Kjeld was 1ste met 77.5 punten, Diesel is 2de geworden met 75.5 punten en de Duitse Herder (ik weet zijn naam niet meer) 3de met 74 punten! Helaas voor ons drieën geen beker die krijg je alleen maar als je met de hele groep examen doet!

Diesel zijn puntenlijst!

Photobucket

en natuurlijk zijn diploma!

Photobucket

Wij zijn zo ontzettend trots op Diesel!

Hij heeft het toch maar weer mooi geflikt!

Groetjes,
Harry & Suzanne

16 opmerkingen:

Anoniem zei

En dat met een prachtig cijferlijst! Het en der wat 'discutabele' aftrekpunten, maar goed...dat houd je altijd. Ik denk niet dat ze ooit iemand met laten slagen met 80 punten hoor.
Ik vind het een ontzettend mooie prestatie en je bent terecht trots op jezelf en Diesel!

Anoniem zei

wat een mooie lijst heb je Diesel, daar mag je vrouwtje wel trots op zijn.En ja wat mindere punten, lekker belangrijk he jij bent geslaagd

Anoniem zei

Ha die Diesel

Dat heb jij maar weer eens mooi geflikt samen met je vrouwtje! Je bent een kanjer,hoor!Mooie puntenlijst,zeg...Daar mag je heeeeeeeel trots op zijn!
Dus je vrouwtje was zenuwachtig om niets? Ach ja,zenuwen horen er ook bij! Ben benieuwd hoe die kleine spruit hier het gaat doen in de toekomst...Vast beter dan ik.(hihihi) En nu,wat ga je nu doen?

Groetjes Jesse,Kiaora en ook van mijn vrouwtje,Wendy

Anoniem zei

Gefeliciteerd Diesel. Knap gedaan!!
Even tussen ons tweetjes: lagen er geen verse konijnenkeutels op het veld?
Nou bij mij wel en die ZIJN TOCH LEKKER !!!

Lebber van Kyra

Anoniem zei

Hoi Wendy, Jesse en Kiaora!
De volgende cursus die we gaan doen is GGB!

Groetjes,
Suzanne en een knuffel van Diesel

Anoniem zei

Klasse gedaan!!!!!! Wat een teamwork!!!!! 75.5 punten van de 80,wie doet je dat na?

Misschien dat denzel zaterdag wat van zijn goede halfbroer kan opsteken :-)

Anoniem zei

Gefeliciteerd!

Anoniem zei

Super!! Gefeliciteerd!!

Anoniem zei

GEFELICITEERD!

Anoniem zei

Hoi Suzanne van harte gefeliciteerd
en Diesel super super goed gedaan hoor!!

Anoniem zei

Een beetje laat :-( maar alsnog van harte gefeliciteerd!!

Anoniem zei

Ik lees het nu pas. Nog van harte!!! Op naar de volgende cursus?

Groetjes Linda en pootjes van Pepper en Barney

Anoniem zei

Lees het nu pas :-(
Wat geweldig gedaan samen goed teamwork samen hoor!

Als nog van harte gefeliciteerd!

Anoniem zei

sorry een beetje érg laat , maar alsnog van harte gefeliciteerd kerel!

Groetjes,
Lijnie

Anoniem zei

Beter laat dan nooit!
Van harte gefeliciteerd!

Anoniem zei

oeps ... ... ook ik ben veel te laat ... ... ... maar als nog ... GEFELICITEERD! En wat een vreselijk mooi resultaat!

Photobucket