Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

vrijdag 19 oktober 2007

Diesel wéér naar de dierenarts!

De laatste keer dat ik met Diesel bij de dierenarts ben geweest was op 20 september jl. Het leek even de goede kant op te gaan, hij liep niet zo vaak meer kreupel en de pijn zat op een gegeven moment in zijn linker elleboog. Ik heb toen met Inge (de dierenarts) afgesproken dat ik hem 1x per maand door haar laat controleren.
Nou vandaag was het zover. Ik moest met Diesel om 10:30 uur bij haar zijn. Diesel loopt sinds een paar dagen weer kreupel maar nu anders dan voorheen. Inge wilde hem eerst zien lopen, dus ik met Diesel naar buiten en hem in een drafje laten lopen. Hij trekt hierbij nogal met zijn linkerpoot en houdt deze dan ook stijf. Inge had genoeg gezien en Diesel moest op de tafel gaan liggen. Ze constateerde dat de pijn nu in zijn linker schouder zit. Na wat rek en strek werk hoorde ze telkens een knakje in het kraakbeen. Inge twijfelde geen moment en heeft meteen röntgenfoto's genomen van zijn linker schouder. Na enige tijd wachten, liet ze de foto's zien en daarop waren wederom geen erfelijke afwijkingen te zien. Het zag er allemaal heel mooi uit. Pfffffffff, gelukkig. Maar wat is het dan? Het kan best nog steeds groeipijn zijn, er was immers een wolkje te zien op zijn schouderblad. Maar Inge zegt dat het volgens haar allemaal te lang duurt. Het goede nieuws was dat de wolkjes in zijn linkerpoot helemaal zijn verdwenen. Dus van Enostosis is op deze plaats helemaal geen sprake meer. Van de rechterpoot zijn vandaag geen foto's gemaakt omdat hij sinds een maand met deze poot niet meer kreupel heeft gelopen.
Volgens Inge kunnen we 2 dingen doen: We kunnen nog eens 3 weken afwachten en kijken hoe het er dan voor staat of een doorverwijzing naar een Orthopeed. Wij hebben gekozen om hem te laten onderzoeken door een Orthopeed. Inge heeft meteen een afspraak gemaakt. Op woensdag 31 oktober as om 09:00 uur worden wij verwacht in de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren in Utrecht. We moeten het volgende meenemen: de stamboom van Diesel, zijn hondenpaspoort (entingsboekje), de röntgenfoto's en de doorverwijsbrief van Inge. Diesel moet helemaal nuchter zijn. Hij mag dus op dinsdag 30 oktober vanaf 18:00 uur niet meer eten.

Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes,
Suzanne

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi, ik ben net terug van vakantie (Nino ging helemaal uit zijn dak toen ie me weer zeg. Stond te hossen en te springen en wist echt van gekkigheid niet wat ie doen moest :-) Het vliegtuig ging pas om 04.45 uur vanochtend ipv gisteren 24.00 uur. Ik heb dus een hele nacht gemist, maar was wel erg benieuwd hoe het met Diesel ging...vandaar meteen even gekeken.
Wat balen dat het nou nog steeds niet over is zeg. En ik weet zeker dat ik ook meteen naar Utrecht was gegaan ipv weer 3 weken wachten.
Even spannende tijden zeg...we denken aan jullie. En dat etentje....ja, dat gaan we zéker doen!

Photobucket