Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

woensdag 3 oktober 2007

Diesel 1ste puppy examen!

Zo vanavond heb ik dan eindelijk mijn puppyexamen gehad. En ik kan jullie vertellen dat mijn baasjes suppertrots op me zijn! Ik ben namelijk ... ... ... ... ... ... ... GESLAAGD! Mijn puppy klasgenootjes hebben het ook goed gedaan maar ik was de allerbeste van de klas.
Om 21:30 uur mocht ik eindelijk het veld op samen met het vrouwtje (zonder te trekken). Sylvia (onze trainster) moest de commando's geven aan het vrouwtje en ik? Ik moest natuurlijk heel goed luisteren. Oja, er stond nog iemand met pen en papier. Sylvia noemde haar Bianca. Zij neemt het examen af en schrijft daarbij alles op wat ze ziet. Oeps! Ik moest heel goed opletten dus!
Op ons veldje stonden van die fel oranje dingen. Mijn vrouwtje noemde die dingen "pionnen". Ik moest netjes naast mijn vrouwtje gaan zitten bij de eerste pion. Het vrouwtje zei "Diesel Let Op" en begon opeens heel verliefd naar me te kijken. Ik dacht meteen wat jij kan, kan ik beter! Dus ik verliefd terug kijken! Toen moest ik wandelen zonder te trekken en zonder te snuffelen naar de volgende pion en weer netjes naast mijn vrouwtje gaan zitten. Bij deze pion moest ik mijn nieuwe witte tanden laten zien en gaan staan. Toen begon het vrouwtje aan mij te zitten, betasten heet dat geloof ik. Daarna moest ik weer gaan zitten. Toen zei het vrouwtje "Diesel Volg" en daar ben ik goed in, dus ik haar volgen naar de volgende pion, daar aangekomen moest ik weer gaan zitten, toen af en daarna plat en werd ik weer betast. Toen moest ik weer op mijn billen gaan zitten en maakte het vrouwtje de riem los en liep ze alleen naar de laatste pion. Toen riep het vrouwtje "Diesel Hier" Tja, dat laat ik me geen twee keer zeggen en als een speer rende ik naar het vrouwtje toe. Ik dacht als ik nu eens netjes voor het vrouwtje ga zitten dan krijg ik vast iets lekkers. En ja hoor ik kreeg meteen de jackpot! Toen deed het vrouwtje de riem weer aan en begon met mij te spelen. Later toen ik weer netjes naast haar zat kwam er opeens een rammelende kar voorbij. Zomaar uit het niets! Of was het iets anders? Ik weet het niet precies hoor want ik was nog steeds druk bezig met "verliefd" kijken naar mijn vrouwtje. Tja, ik ben ook maar een hond en kan maar 1 ding tegelijk! Hoe is het mogelijk? Moet het vrouwtje gedacht hebben want normaal als er iets raars op mijn pad komt ben ik er als de kippen bij!
We moesten nog heel even wachten buiten en toen kregen alle baasjes een geel papiertje van Bianca! Dat gele papiertje is mijn diploma. Ik ben heeeeeeeel erg braaf geweest en mijn baasjes zijn suppertrots op mij!
As maandag op 8 oktober, mag ik lekker weer naar school. Ik ga nu naar de jonge honden training en die begint om 20:00 en duurt tot 21:00 uur. Ik heb er weer zin in! Oja, toen we thuis kwamen heb ik ook nog kadootjes gehad. Weet je wat ik gekregen heb? Een mooie, stoere halsband en een heel groot flostouw!
Ik ben ook trots op mijn diploma hoor!
Dit is 'm dan!
en natuurlijk mijn cijferlijst!

LATERRRRRRR!

Pootje Diesel

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Diesel:

Wat een kanjer ben je toch zeg!
Van harte gefelici-blafstaart met je diploma, echt heel goed van je hoor.
Ik moet van Romée en Yade zeggen dat ze je een knapperd vinden..
Die diploma krijgt vast een mooi plekkie ergens bij jou thuis?
Veel plezier met je flostouw, groetjes Ingrid( Romée en Yade)

PS Ik ga binnenkort een keer mee kijken naar de trainig,lijkt me erg leuk!

Anoniem zei

Hé broer, gefeliciteerd met je diploma hoor! Ja, ik heb ook een certificaat, maar die ziet er heel anders uit. Ik ben trots op je hoor, maar vergeet je niet om af en toe te gaan feesten? Nee, niet op het examen...dat is niet goed voor onze ego.
Geniet lekker van je grote prestatie en veel succes op school morgen. Ik ga 27 oktober weer naar school met Dana.

Photobucket