Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

vrijdag 10 oktober 2008

Wij zijn blij!

Ik had eigenlijk een afspraak met Dorit Aharon op 27 oktober as maar toen ik hoorde dat Dorit 2x per jaar in Schaijk komt heb ik meteen gebeld en ik mocht vandaag langskomen met Diesel! Ik was zo benieuwd wat ze ging zeggen!
Als eerste werd Diesel gewogen, hij weegt precies 33 kilo! Dorit vond, in tegenstelling tot mijn eigen dierenarts, dat Diesel er perfect uitzag. Niet te dun maar zeker niet te dik. Voor zijn bouw was het precies goed. Ze vond het knap van mij dat Diesel er zo goed uitzag omdat hij gecastreerd is en dan dus sneller dik kon worden maar dit gewicht mocht hij zeker hebben. Er hoeft helemaal niets af! Ik zei nog dat hij op dieet stond maar dat vond ze echt onzin! Diesel heeft een mooie brede borst en een mooie taille, geloof me, zei ze hij is echt niet te dik.
Daarna moest ik met Diesel een eindje lopen (in draf) en toen mochten we mee naar binnen. Ze checkte alle delen die ze de vorige keer gekraakt heeft en deze zaten nog steeds goed op zijn plek. Zijn elleboog voelde heel goed aan (geen verdikking meer) en zijn knie was ook helemaal beter! (die had hij overbelast om zo zijn elleboog te ontlasten) Ze zei letterlijk tegen mij: ik sta er zelf van te kijken en ik had dit helemaal niet verwacht maar Diesel is "gezond" verklaard! Ik zei, huh? Ja zegt ze, je hoort het goed! Diesel mag alles weer doen! Hij mag loslopen, rennen, zwemmen en springen maar dit alles uit vrije beweging. Je mag nooit geen bal weggooien op het land en je mag hem niet dwingen om ergens overheen te springen. Oh oh wat was ik blij zeg!
De volgende vraag van haar was of ik Diesel als huishond had of dat ik nog iets met hem deed, qua training. Ik zei tegen haar dat ik G&GB deed met Diesel. Haar reactie hierop was, Diesel is zo'n leuke energieke hond waarom ga je geen jachttraining doen met hem? Ik zei mag dat dan? Ja hoor zei ze als het maar niet te zwaar is. Ze raade me aan om eens te gaan kijken bij een vereniging, neem een paar proeflessen en als je niet zeker weet dan bel je me maar en dan overleggen we het wel. Nou jullie begrijpen wel dat ik daarmee ontzettend blij ben!
Wil je meer informatie over Dorit Aharon en de orthomanuele dierengeneeskunde of heb je een hond die kreupel is, klik dan op de volgende link: http://www.kreupeldier.nl
Groetjes,
Suzanne

20 opmerkingen:

Anoniem zei

ongelooflijk suzanne, wat een geweldig nieuws voor diesel!!!
hier hebben jullie het allemaal voor gedaan, hierom hebben jullie alle tijd en energie er in geïnvesteerd.
het is jullie zo gegund, eindelijk kunnen jullie gaan genieten zonder bang te hoeven zijn.
heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier samen, groetjes van ons en een dikke knuffel aan diesel.

Anoniem zei

Hoi suzanne,
Dit is geweldig nieuws zeg! Nu mag Diesel gelukkig alles weer doen. Ik ben hartstikke blij voor jullie dat is een zorg minder!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met deze goede uitslag!

Anoniem zei

Meid wat een super goed nieuws!
Dat had je zekers niet verwacht.
En je mag nog wel jacht training of zo gaan doen super joh.
Ga je dat ook doen?

Van harte gefeliciteerd met dit super goede nieuws! Jou weekend kan niet meer stuk!

Anoniem zei

Dat zijn de betere berichten, zo moeten we het houden. Top hoor dat Diesel het zo goed doet!

Anoniem zei

Wat super geweldig nieuws!!!
Ik kan me héél goed voorstellen hoe je je gevoeld hebt toen je dit nieuws kreeg!

Ga je nu ook iets met jachttraining doen, Suzanne?

Anoniem zei

Geweldig goed nieuws!

Anoniem zei

Zo dat is nog eens goed nieuws!
Een beter begin van het weekend kan je niet wensen.

Daar moet op gedronken worden. (niet te veel natuurlijk ;-))

Anoniem zei

Wat fijn dat Diesel weer (bijna) alles mag!

Anoniem zei

Waanzinnig goed nieuws voor jullie ... ... Inderdaad een drankje waard :-)

Anoniem zei

Super Gefeliciteerd!

Anoniem zei

Nou zeg Suzanne...
Dat is nog eens een goed bericht!
Echt super...toppie!

Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent na al de allende die je hebt gehad, maar die extra voorzichtigheid,is het nu natuurlijk wel dubbel en dwars waard geweest!

En groot gelijk dat je er wat bij gaat doen zoals jacht training.
Als je dat leuk vind om te doen en Diesel mag het...go for it!

Echt...super goed nieuws!!!!

Anoniem zei

Er zijn heel wat tranen gevloeid het laatste jaar en wat hebben jullie het moeilijk gehad met het nemen van de juiste beslissingen voor Diesel. Ik heb altijd heel veel respect gehad voor je. Het is echt zó knap wat je allemaal hebt moeten doen om voor Diesel het leven nog een beetje leuk te houden. En dan natuurlijk de teleurstelling die je zelf had. Je wilde zoveel leuke dingen doen met Diesel.
Toen je gisteren naar Dorit moest had ik zelf een beetje de zenuwen, maar wilde het niet zeggen. Het ging zo goed met hem en ik dacht "als uit het onderzoek nou maar niet gaat blijken dat het helemaal niet zo goed gaat". Maar niets is minder waar, natuurlijk was je gevoel goed!!! Diesel "gezond" verklaard!!!! Ik had het kippenvel op mijn armen staan, maar kon niet teveel juigen op mijn werk :-)
Ik ben zó blij voor jullie!!!!
Dit weekend lekker genieten in Noordwijk met je gezonde hond, EINDELIJK!!!!!

Heeeeeel veel liefs van ons.
Hans, Ingrid en een dikke knuffel van Nino

Anoniem zei

Nou ik wil ook nog wel wat zeggen hoor! Hé broer gefeliciteerd met je gezonde poten!!!!!!!!! Wat goed van je zeg!!!! Ik heb wel gehoord dat je nu nog meer energie hebt als voorheen. Jemig, waar haal je het vandaan? Ik heb zo'n gevoel dat jij 2 keer in de rij hebt gestaan bij het uitdelen van de energie bij mama en dat je mij hebt verdrongen uit die rij ;-)
Nou, ik ga weer terug op mijn kleedje in de zon. Volgens het vrouwtje moet ik zo een 'proefexamen' doen. Geen idee wat dat nou weer is, maar het zal vast heeeeel leuk zijn....toch?

Anoniem zei

Wat een goed nieuws!

Anoniem zei

Daar moet op gedronken worden, hi ha ho!! Wat goed gefeliciteerd, super voor je.

Anoniem zei

Wat een geweldig nieuws heb jij gekregen en ook nog eens feest voor je 1 jaar huwelijk. Hahaha

Ik denk alleen dat je niet meteen 2cursussen tegelijk moet doen. Overbelast hem nu niet, eerst het een afmaken en dan pas het volgende! En inderdaad een toppie gewicht hoor.

Anoniem zei

Wat een super nieuws!!!

Anoniem zei

Wow, dit is eens nieuws waar een mens blij van wordt. Helemaal super!!

Anoniem zei

geweldig goed nieuws !!!!

Photobucket