Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

zondag 19 april 2009

Diesel 1ste GGB op de 4 steden wedstrijd!

De 4 stedenwedstrijden zijn wedstrijden op het gebied van gehoorzaamheidsoefeningen tussen vier clubs uit de regio te weten: KC De Kempen, Hondenclub Oud-Woensel. H.S.V Tiel en KC Uden. Je kunt deelnemen aan de volgende gehoorzaamheidsoefeningen: EG, GGB, GG1 t/m 3.

Ik heb mezelf opgegeven omdat ik wel eens wilde weten hoe Diesel het zou doen op een vreemd terrein met vreemde honden. Ik mocht me nog opgeven voor EG maar omdat we trainen voor GGB heb ik me daarvoor opgegeven anders zou het niet eerlijk zijn tegenover de andere mensen die EG trainen en mee deden met deze wedstrijd. Ik verwachte helemaal niets van Diesel maar wilde graag weten waaraan we eventueel nog aan moeten werken voor ons GGB examen in mei. In totaal deden er 12 honden mee voor de GGB. Dus we hadden lekker veel concurentie! Diesel en ik hadden startnummer 6!

Het ochtendprogramma begon voor ons om 09:30 uur met de oefeningen: Voor en achterlangs volgen met afstand van 1 meter (gedrag t.a.v. andere honden), het staan en betasten, het gebit tonen en 2 minuten liggen in zicht op een afstand van 20 meter. Met als keurmeester, Jan Mulder.

Het middagprogramma begon om 12:00 uur en waren we aan de beurt voor de oefeningen: Het volgen aan de lijn en de zit tijdens het volgen. Zo rond de klok van 15:00 uur waren we aan de beurt voor de oefeningen: Het los volgen, komen op bevel, terugzenden plaats en het vlakapport. Ook werd gekeken naar de omgang baas - hond. De keurmeester voor het middagprogramma was Olaf (zijn achternaam ben ik even kwijt).

Diesel heeft het ochtendprogramma keigoed gedaan want toen de tussenstand bekend werdt gemaakt stonden wij op de eerste plaats met 168,5 punten van de 170 punten! De nummer 2 stond op 158,5 punten. Ik had alleen anderhalve punt gemist voor het aangelijnd volgen. Er staat op zijn rapport: keurig, in wendingen af en toe iets te wijd. Voor de andere oefeningen had ik de volle mep punten gescoord. Nu ik de tussenstand wist kreeg ik helemaal de bibbers voor het middagprogramma.

Van het middagprogramma wist ik niet zo heel goed wat ik denken moest. Tijdens het los volgen liep Diesel naar een pion en liep met dat ding in zijn bek weg. Als dat een pion van het vak geweest was oké maar nee hoor die liet hij mooi staan. Nee meneer zag een pion in de bosjes staan (ik heb geen flauw idee waarom dat ding daar stond) en liep er op zijn dooie gemak heen en nam dat ding in zijn bek en liep er vervolgens mee weg. Tja ... ... ... daar sta je dan voor paal en ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam hieraan moest doen want toen ik "hier"riep kwam Diesel niet! Maar ja, je moet op zo'n moment rustig blijven (denkende aan het totaal plaatje omgang baas - hond) Pff. Nu moest ik iets gaan doen wat ik normaal nooit doe, ik moest naar Diesel lopen hem het commando "los"geven en dan die pion pakken! Jeetje normaal gesproken zou Diesel dat zien als een spelletje en peert er dan vervolgens weer uit (pak me dan als je kan) maar ja ik moest dus iets en snel ook! Gelukkig luisterde Diesel nu wel naar mij en liet keurig de pion los. Vervolgens moest hij van mij gaan zitten en kon ik de pion oprapen en heb hem, met Diesel keurig los volgend, afgegeven aan de ringmeester. Daarna moest ik doen wat de ringmeester zei en die heeft ons, los volgend met héél veel wendingen in het vak gebracht. Pfff missie geslaagd! Het komen op bevel ging hartstikke goed alleen was ik voor het gele hoedje gaan staan (die lag daar voor de afstand) en kon Diesel niet mooi aan de voet komen. Hij werd dus gehinderd door het hoedje! Jammer van de puntaftrek maar voor mij een goede les voor de volgende keer. Het terugzenden naar de plaats ging als een speer en Diesel lag keurig bovenop de riem! Toen los volgend naar het vlakapport en Diesel was razend enthousiast! Hij moest gaan zitten en toen ik wegliep om het blok neer te leggen, sprong hij 2 meter naar voren van enthousiasme en plofte op zijn kont neer. Normaal gesproken doet hij dit nooit maar het was een lange warme dag en blijkbaar had hij zich tussen de wedstrijd door erg verveeld. Nu mocht hij werken vandaar dat hij razend enthouiast was! Natuurlijk hebben we hier ook weer wat puntaftrek gekregen. Op mijn commando "apport" ging Diesel als een speer naar het blok om vervolgens voor mij te komen zitten en mocht ik op aanwijzing van de ringmeester pas het commando "los" geven. Ook dit ging perfect! Daarna moest Diesel aan de voet en kregen we van de ringmeester te horen dat we helemaal klaar waren. Hé hé eindelijk! Pfffff Olaf de keurmeester zei nog wel tegen mij, voordat we de ring uit gingen, dat hij Diesel een prachtige en geweldige werkhond vond. Hij zei ook dat ik zeker verder moest gaan met mijn hond omdat hij ook wel zag dat Diesel het ontzettend leuk vind om te doen. Tja zegt hij ik moet natuurlijk wel een paar punten aftrekken voor het los volgen maar toen het later wel goed ging vond ik het een genot om naar te kijken! Jeetje ik wist niet wat ik hoorde! Ik had werkelijk geen idee hoe en wat voor punten we gescoord hadden. Ik dacht echt dat er toch minstens één 0 bij moest zitten maar Bionda komt regelmatig op wedstrijden en die zei tegen mij dat ik waarschijnlijk een 6 of een 7 zou krijgen voor het los volgen dus ik was zeer benieuwd hoe we zouden eindigen!

Toen de prijsuitreiking kwam was ik dan ook erg verbaasd dat wij 1ste GGB geworden waren. We hebben maar liefst 295,5 punten gescoord van de 320! Ik ben zo trots op Diesel hij heeft het toch maar mooi geflikt! Echt dit had ik totaal niet verwacht na Diesel zijn actie tijdens het los volgen (daar heb ik uiteindelijk maar 6 punten voor gekregen) maar de rest van de oefeningen waren zo goed dat we die paar punten aftrek best kon missen :-)

de puntenlijst!

Het is en blijft een wedstrijd ook tussen de 4 clubs. KC Uden heeft goed gescoort deze dag want bij het dagklassement na deze eerste wedstrijd staan we toch maar mooi helemaal bovenaan!

Dagklassement 1e 4 stedenwedstrijd 2009
1e plaats KC Uden (237,6 punten)
2e plaats KC de Kempen (203,0 punten)
3e plaats HSV Tiel (175,3 punten)
4e plaats HCOW (174,9 punten)

Er zijn veel foto's gemaakt dus heb ik er een diavoorstelling van gemaakt!
Dit keer wel met een leuk muziekje :-)

Op naar de volgende 4 steden wedstrijd en deze wordt gehouden op
5 juli 2009 bij KC de Kempen!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Suzanne


15 opmerkingen:

wendy zei

Wow,wat geweldig!!!! Echt super goed gedaan,zeg! Wouw wouw wouw! En wat een aandacht had jij van Diesel...Hoop dat ook voor elkaar te krijgen met die truus hier!(krijgb het al helemaal benauwd als ik jullie zo goed samen bezig zie...Pfff...wat hebben wij nog een lange weg te gaan...)
Nou,zoals gezegd mag je super trots op jezelf en Diesel zijn.
Op naar de volgende wedstrijd!
Als het enigzins lukt kom ik kijken,hoor! (aanmoedigen heet zoiets toch?hihihi)
Maar ik weet het nu zeker...Het komt helemaal goed,dat examen van jullie!
Groetjes Wendy en een poot van Jesse en kiaora...

Trijnie zei

Super gedaan Suzanne en Diesel.
Dat examen hebben jullie al in je zak :-)

Groetjes,
Trijnie

Dorette en Nino zei

Petje af! En heel mooi beschreven. Ik moet met Nino nog maar zien of ik de helft zou halen. Je mag terecht trots op jezelf zijn. Goed team!!!

Groetjes,
Dorette

Thelma zei

Gefeliciteerd! Wat super dat jullie gewoon een team zijn!!

Marloes zei

Wat goed gedaan ...
SUPERRRR hoor ...
Van harte gefeliciteerd ...

Linda zei

Wauw, ontzettend goed zeg!!! Helemaal super!!
Zulke hoge punten kan Barney van dromen...

Doe je met hemelvaart ook mee met de wedstrijd bij jullie op de club? Ik kom dan ook met Barney, alleen loop ik GG1. Ga je nu meer wedstrijden lopen? Want jullie zijn echt goed!!!

Mieke zei

Wauw Diesel wat ben jij een kanjer zeg! Knap gedaan hoor. En de club is ook kampioen geworden. Dat komt natuurlijk ook door jouw goede prestatie.

Nino zei

Uitslover!!! Had je niet iets minder je best kunnen doen. Bah, wat ben jij een strebertje zeg!
Oh, ik krijg nu op mijn kop van mijn vrouwtje. Au!! Ik jaloers??? Nee hoor, ik zou niet eens willen winnen, nooit gewild, nooit iets gewonnen ook.... Oh mijn vrouwtje zegt dat ik niet mag liegen. Jemig, je zou bijna ruzie krijgen zeg. Ik schijn ook ergens nog zo'n beker te hebben. Getver ben ik ook zo dan? Zit het in de familie????
Neeee, zo goed als jij ben ik niet en word ik ook niet. Ik ben echt trots op je hoor broer. Maar de volgende keer mag het wel iets minder. Je moet je grenzen kennen. Als ik die pilon niet snel daar neergelegd had, dan had je nog meer punten gehad. Wat heb je dáár nou aan?! Je moet jezelf altijd kunnen verbeteren en dat kun je nu nog wel doen. Het gaat anders zo tegenvallen als je minder punten hebt als een voorgaande keer. Dus...zet 'm op en pak nog wat extra punten op 6 mei!

Ingrid (baasje van Nino zei

Wat ben je toch een topper Diesel!!! En natuurlijk heb je wel het juiste vrouwtje getroffen om je tot zo'n hoog niveau te trainen. Het is echt ontzettend knap! En laat je broer maar praten hoor, die is gewoon jaloers.
Geniet lekker van die grote beker en ik neem aan dat je wel een bijpassend bot hebt gescoord :-)
Tot vrijdag!

Nino zei

Oeps, beetje dikke poten bij het typen geloof ik....ik bedoel 16 mei!

ria en syl!! zei

super goed resultaat, we zijn dan ook echt trots op jullie!!!!
prachtig om te zien hoe diesel contact met suzanne houdt tijdens de oefeningen.
suzanne je weet; je bent ria's inspiratie.
als straks de verbouwing achter de rug is spreken we snel iets af.
groetjes ria en syl!!

Brigitte zei

Hey hey

Helemaal goed gedaan dus zie wat een knapperd het is :-)

Gefeliciteerd! Leuk eens goed nieuws te hebben!

We zien jullie in Suisse!

Rij voorzichtig, hele goede reis

Tot zaterdag
Brigitte

yvonne zei

Super gedaan samen!!! Wat een team!! Echt super goede punten zeg!

Mooie foto's ook!

Dikke knuffel aan Diesel, want dat heeft hij wel verdiend!!

Groetjes Yvonne

Martje zei

Diesel je bent een kanjer!
Zo te zien zijn jullie een top duo!
... ... Ik zou zeggen vooral doorgaan!

anita zei

Allereerst gefeliciteerd met jullie behaalde eerste prijs. Geweldig goed gedaan hoor!
En dan nog even een reactie op de foto's. Want ik zie bij alle volgfoto's een perfect oplettende Diesel naast je. Wat is hij een geweldige werkhond. Jullie komen samen nog heel ver volgens mij.
Lieve groetjes van Anita

Photobucket