Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

vrijdag 11 mei 2007

Verstoppertje spelen in het bos

Vandaag ben ik tussen de buien door even naar het bos geweest met Diesel. Hoewel het eerst een beetje regende brak er toch nog even een zonnetje door. "Het bos" is eigenlijk een waterwingebied van Brabant Water en ik heb gemerkt vandaag dat het best groot is. Je kunt kiezen uit verschillende wandelpaden maar wat ik het leukste vind is om overal tussendoor te struinen. Spannend! (tenminste dat maak ik er zelf altijd van :-))
Ik moet me eigenlijk schamen want ik ben nog niet één keer (in die twee weken dat hij bij ons is) met Diesel naar het bos geweest. Dat is eigenlijk best belachelijk want het is maar 5 minuutjes rijden van ons huis.
In het begin had ik hem netjes aangelijnd maar al gauw ging de riem af. Ik wilde wel eens weten of hij uit zichzelf op onderzoek uitging. Nou Diesel is een echte jachthond want hij heeft bijna de hele tijd met zijn neus over de grond lopen snuffelen. Tja er waren ook zoveel nieuwe geurtjes om te ontdekken (dat word nog wat op de puppycursus).
Tot het tijd werd voor verstoppertje spelen. Ik gooide een stok weg en Diesel er achteraan, in de tussentijd zocht ik een hele dikke boom op en dan is het afwachten en kijken wat hij gaat doen. In het begin liep hij een beetje heen en weer te drentelen en was een beetje in paniek, hij piepte en piepte. Daarna zette hij het echter op een rennen en verloor ik hem bijna uit het oog! Tot hij opeens een bekend fluitje hoorde en al gauw kwam hij keihard weer terug gerend (Pfff). Toen ging Diesel aan het zoeken en al gauw had hij mij te pakken. We hebben het een paar keer gedaan en Diesel vond het een leuk spelletje met als beloning ........ SNOEPIES en daar lust hij wel pap van!


Een echte speurneus!

Diesel apport!

Goed zo, hou vast!

Een dennenappel. Ook leuk!

Diesel let even niet op!

Waar is het baasje?

Yeah gevonden!

Diesel heeft zijn bench verruild voor de bijkeuken!
Op mijn laarzen is hij in slaap gevallen.

En snurken, niet normaaaaaaaaal meer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat apporteren doet Diesel echt al heel goed hè. Nino kan een tak helemaal nog niet vasthouden. Hij laat het steeds uit zijn bek vallen (ook kleine takjes). Lopen en dragen gaat nog niet goed samen :-)
En als ik verstoppertje zou gaan spelen met Nino denk ik dat hij terplekke in slaap valt! Ik zal het eens proberen...

Anoniem zei

Hoi Suzanne en Harry,
wat een geweldige blog hebben jullie gemaakt zeg! (Denk stiekem dat Suzanne er het meest mee te maken heeft hihi) Ziet er erg leuk uit, ben benieuwd wat ie van Jacky vind maar dat gaan we 1 juli beleven heb ik begrepen. Tot dan !
Groetjes, Karin en Ruud

Photobucket