Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

dinsdag 1 mei 2007

Diesel's eerste week bij ons in Nuland!

Diesel is nu een weekje bij ons en na een wat moeizame start (vanwege de diaree) gaat het op dit moment echt hartstikke goed met hem. Hij eet, drinkt, poept en plast goed en neemt netjes zijn medicijnen in. Sinds vandaag gaat hij bij de achterdeur zitten als hij moet plassen en poepen. (errrrug netjes). hij is héél erg lief, speels, grappig, ontdeugend, ontzettend onstuimig, soms een beetje brutaal en helemaal nergens bang voor. Hij windt iedereen om zijn pootjes en is een ontzettende slijmbal. Als ik boos ben op Diesel dan kijkt hij me aan met dat lieve snoetje en dan smelt ik helemaal! Harry ook hoor!

Diesel is héél erg slim. Vanaf de allereerste dag heeft hij het tuitje van de tuinslang geapporteerd (toeval?). Ik gooide het weg, hij pakte het op en bracht het terug naar mij (natuurlijk kreeg hij meteen de jackpot met snoepjes als beloning :-) tja je moet het leuk houden hé). Ik dacht eerst dat het toeval was maar hij doet het nu ook met zijn balletje aan touwtje en met de frisbee (die hij van de dierenarts gekregen heeft).

Natuurlijk heeft Diesel ook echt puppygedrag (hij is niet altijd lief hoor)! Hij kan héééél erg rebels zijn. Nog meer karaktereigenschappen van hem zijn: eigenwijs, zelfverzekerd en het is een doorzetter, hij geeft het niet zo snel op. Wat hij in zijn kop heeft, zit ook in zijn puppy kont! Zijn favoriete bezigheden zijn: stoeien met Harry, aan je broek, sokken, benen en kuiten gaan hangen. (dat heb ik hem nu gelukkig bijna afgeleerd).

Touwtje trekken vind hij echt topsport! Natuurlijk laat ik hem wel eens winnen (da's goed voor zijn zelfvertrouwen). Dan loopt hij triomfantelijk weg met zijn staart omhoog en voelt hij zich echt een hele Pief om vervolgens weer terug te komen en je uit te dagen voor een nieuw spelletje want het is o zooooooo leuk. Wij winnen natuurlijk altijd het laatste spellentje en houden dan de "prooi".

Toen Diesel bij ons kwam kon hij niet eens over de buxushaagjes heen kijken, laat staan springen maar van de week (na heel veel pogingen) heeft hij het dan toch geflikt. Hij nam een aanloop en sprong zo over de buxushaagjes. (Nou ja springen het is meer erin duiken wat hij doet). Nu hij dat heeft ontdekt moet ik Diesel elke dag zo'n 30 keer uit de plantenbakken halen (grrrrr). Zoals ik al zei Diesel is een echte aanhouder en (jammer genoeg voor hem) ben ik dat ook! Diesel is een hond met karakter en heel veel pit en wij vinden dat geweldig! (gelukkig is dit het enige wat hij tot nu toe probeert te slopen)




Leuk touwtje trekken. Ik kom!

En vasthouden Diesel!

Ik laat niet los hoor! NO WAY!

Yeh, gewonnen!



Dit is mijn "prooi"

Diesel apport!

Goed zo Diesel! Hou vast.
(je moet wel goed kijken hoor. Hij heeft het in zijn bek)


Goed zo Diesel, dank je wel.

Ook kan hij uren zoet zijn met zijn kluif.

Zijn frisbee is helemaal het einde!

Slopen vind hij te gek!

Diesel loopt ook netjes aan de riem.

Hij gaat netjes zitten om de weg over te steken!

Na de wandeling even samen op de foto.

Elke avond lekker stoeien met Harry!

Diesel's favoriete standje!

Kortom wij vinden Diesel helemaal het einde.

Het is een hond om trots op te zijn!

Dat zijn we dan ook. Heel vaak zelfs!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo trots als jullie op Diesel zijn, zo trots zijn wij op Nino! Wat is het toch een geweldige hond. Hij leert heel snel (als ie wil...) en is toch zo'n versierder! Hij windt iedereen om zijn poot. Dat balletje met touwtje vond Nino alleen erg leuk toen Dana het afgepakt had, sindsdien wil hij er niets meer mee te maken hebben. Wat hij erg leuk vindt zijn van die kleine piepbeestjes en een plastic bal. Hij vermaakt zichzelf vooral erg goed met speelgoed. En kauwen op zijn bot kan ie ook uuuuren volhouden. Ik hoop dat het apporteren ook binnenkort gaat beginnen, want dat vind ik zo leuk :-)
Heel leuke foto's van Diesel (die laatste foto had er één van Nino kunnen zijn). En zo te lezen zijn jullie net zo verliefd op Diesel als wij op Nino!

Anoniem zei

Nou Nou wat een boef zeg...enneh:wat issie al weer gegroeid in een week tijd!!!Hartstikke leuk om te zien dat het goed met hem gaat!
Dat word me er eentje hahaha
Diesel houdt zijn baasjes mooi bezig dat blijkt...

Anoniem zei

wij zijn jullie toch een stelletje knappers

Photobucket