Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

dinsdag 24 april 2007

Diesel is thuis!

Vanmorgen hebben Toos (de zus van Harry) en ik Diesel opgehaald bij Joke en Ellen in Heemskerk. Het was een ramp op de A2 en we hebben er bijna 2 uur over gedaan om in Heemskerk te komen. Diesel moest natuurlijk eerst uitgebreid kennis maken met Toos want bij haar moest hij anderhalf uur op schoot zitten. Diesel en Toos waren meteen de beste maatjes en terwijl Toos aan het knuffelen was met Diesel heb ik met Joke en Ellen alles doorgenomen (koopcontract ondertekend etc.) Nadat Diesel afscheid had genomen van de overgebleven zusjes, broer Nino en natuurlijk van Joke en Ellen zijn we weggereden. Op weg naar huis.

Diesel en Toos

Diesel's eerste autorit



Diesel heeft zich echt voorbeeldig gedragen in de auto en is lekker bij Toos op schoot in slaap gevallen. Eenmaal thuis hebben we Diesel eerst maar een beetje met rust gelaten om bij te komen van de autorit en om de tuin te verkennen daarna heeft hij wat gegeten en gedronken en begon hij praatjes te krijgen. Ik heb hem het speeltje gegeven dat ik ga gebruiken tijdens het trainen. Eerst dacht hij wat moet ik hiermee maar al snel vond hij het geweldig!






Zo en nu ben ik hartstikke moe!


Tussen het tuinstel lag hij te pitten!



Vanavond hebben we nog even een bezoekje gebracht aan de dierenarts die heeft hem van top tot teen bekeken, gevoeld, zijn hartje geluisterd en gewogen (hij was 1 ons afgevallen vandaag oeps). Zijn gewicht vanmorgen was namelijk 6.8 kg en zijn gewicht vanavond was 6.7 kg. Diesel is gelukkig helemaal gezond verklaart door de dierenarts. Hij vondt het een hele mooie pup en was zeer enthousiast over zijn mooie bouw.
Harry en ik natuurlijk harstikke trots!
Tja, wij mogen niet klagen. Het ging vandaag eigenlijk hartstikke goed. Diesel heeft niet in huis geplast en gepoept. Ik ga met zeer grote regelmaat naar buiten toe om hem daar zijn behoefte te laten doen en als hij dat dan doet dan prijs ik hem uitbundig. Zo uitbundig dat als iemand het zou zien ik me gewoon zou moeten schamen voor mijn blije gedrag!
Alleen die bench dat zal vannacht nog een probleem gaan geven vrees ik. Tijdens het avondeten lag hij te slapen onder de tafel en toen heb ik Diesel opgepakt en in zijn bench gelegd en het deurtje dicht gedaan. Tja en Diesel werd wakker en begon me toch een keel op te zetten! Janken en blaffen niet normaal zeg! Toen heb ik maar de bench opengemaakt en toen was het goed. (Ik weet het, dit is helemaal niet goed want nu heeft hij gewonnen).
Ik heb het er met de dierenarts over gehad en hij zei dat ik eerst met hem in die bench moest spelen en lekkere snoepjes (hele kleine stukjes) erin moest leggen om de bench leuk te maken en dat heb ik gedaan met succes!
Diesel is net zelf in zijn bench gaan liggen en heeft heerlijk 2,5 uur liggen slapen (wel met het deurtje open hoor). Toen hij weer wakker werd zijn we naar buiten gegaan en heeft hij geplast daarna heeft hij heerlijk gegeten en is onder de keukentafel gaan liggen. Ik hoorde net iets dus ik meteen kijken en weet je wat ik zag. Hij is uit zichzelf in zijn bench gaan liggen en meteen weer in slaap gevallen! Dus misschien valt het allemaal nog wel mee vannacht! Wij zijn benieuwd!

De buren zijn ook nog even langs geweest en hadden een speeltje (kip met piep) en een hele lieve kaart meegenomen voor hem. Dat vond ik zo lief. Marijke, Chrisjan en Daantje bedankt!

Tot slot nog een filmpje


1 opmerking:

Anoniem zei

Zo Diesel, je hebt je gisteren wel voorbeeldig gedragen zeg! Vrouwtje is vast heel erg trots op je. Nu hoop ik wel dat je je vannacht ook een beetje lief bent geweest en gewoon bent gaan slapen, schrijf je vandaag nog even een logje over je spannende eerste nacht? Of heb je je zo misdragen dat je het niet durft te vertellen :-)

Photobucket