Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

vrijdag 27 april 2007

Virus(je)?

Vandaag om 11:30 uur had Diesel zijn tweede afspraak bij de dierenarts. Diesel liep zo naar binnen toe en vond de geurtjes daar wel heel erg interesant. (klein maar dapper). Zijn temperatuur werd nog eens opgenomen (was overigens goed vandaag) en hij moest ook weer op de weegschaal gaan staan. Zijn gewicht vandaag is 6.15 kg dus Diesel is afgevallen maar dit was niet zo heel erg zei de dierenarts. Verder vroeg hij aan mij hoe vaak en waarmee Diesel is ontwormd bij de fokker. Ik had werkelijk geen idee dus heb ik Joke gebeld en zei vertelde mij dat de pups op de leeftijd van 2, 4 & 6 weken zijn ontwormd. Ze vertelde ook dat de pups waarschijnlijk een virus(je) hadden opgelopen. Tja als de een het heeft dan krijgen de anderen het meestal ook dus toen viel het kwartje en wisten wij wat Diesel mankeerde.
Diesel krijgt nu Finidar smakelijke tabletten dit moet de diaree meteen stopzetten. Mocht het nu niet beter worden met zijn ontlasting en eet hij morgen nog steeds niets dan moet ik weer de dierenarts bellen en eventueel weer langkomen bij hem.
Ik heb daarna nog even met Joke gebeld en zij zei dat de andere pups er met een dag of twee vanaf waren. Wij blij dat het niets ernstigs is en verwachten ook dat Diesel morgen weer de oude zal zijn. Wij dachten namelijk dat Diesel ergens van gegeten had en daarom ziek was geworden. Het is gelukkig niet onze schuld.
Ps: Diesel heeft vanmiddag toch weer wat gegeten en goed gedronken dus het zal allemaal wel goed komen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat Diesel weer eet en drinkt. Nino drinkt wel water, heeft ook een paar kattenbrokjes gegeten (pfff, poes Pluis eet de hondenbrokken op..) Maar hij wil dus beslist verder niet eten. Zelfs de beloningssnoepjes vindt hij niet interessant. Ik hoop dat ie morgen wel wat gaat eten, want hier word ik toch niet zo blij van.
Ik help je meeduimen dat de diaree morgen over is. Ook Nino kampt met hetzelfde en hij moet Prozyme poeder door zijn eten hebben. Maar ja, als ie niet eet...

Ron zei

Hoi wij hebben ook een pup uit dit nest. Ze heet Yenthe. Ben per toeval op je weblog gekomen, erg leuk dus !! Heb gelezen over de diaree. Daar had Yenthe ook last van. We mochten haar pas een dag later ophalen. Volgens mij kan ze niet tegen die proplan brokjes. Ze zit nu al een paar dagen aan de witte rijst met stukjes kip en sinds vandaag gaat het beter. Gewone drollen rollen eruit. Ook heeft ze die pilletjes nog die jij ook gebruikt. Lekker dat het met Diesel nu ook weer beter gaat !! We zijn het toch een heerlijke hondjes he

Doei !!!

Photobucket