Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

zondag 29 april 2007

Antibiotica

Gisteren ben ik weer met Diesel naar de dierenarts geweest omdat er geen verbetering in zat en ook omdat er een lang weekend in aantocht was. Het leek of het even iets beter met hem ging maar 's morgens was het weer helemaal mis. Hij was nog steeds aan de diaree en dat hij niet goed at, beviel me helemaal niet. Ook had hij minder energie omdat hij al 2 dagen bijna niet gegeten had. De dierenarts heeft hem toen een spuit met antibiotica gegeven en 15 tabletten met Clavubactin 50 mg smakelijke tabletten. Deze tabletten moet hij 2x per dag anderhalve tablet innemen (deze kuur moet hij helemaal afmaken). Ook moet ik doorgaan met Finidar van deze heb ik er zelfs 2 bijgekregen. Ik heb afgesproken met de dierenarts om op dinsdag 1 mei te bellen hoe het met hem gaat. Hij stond erop!
Vanmorgen begon de dag niet goed voor mij. Diesel had weer een ongeluk(je) gehad in de bench. Gelukkig op de handdoek die in de bench lag maar je moet toch de hele bench schoonmaken met Chloor omdat de geur van de diaree eruit moet. Daarna heb ik lekker met hem gewandeld aan de riem en dat deed ie goed zeg! Hij loopt mooi links van mij en kijkt me de hele tijd aan en als ik hem dan aanmoedig word hij steeds enthousiaster! Keigoed!! Eenmaal thuis gekomen heeft hij netjes in de tuin gepoept. (geen diaree dit keer maar ook nog niet zoals het hoort). Daarna heeft hij lekker gegeten (bijna zijn bakje leeg) en is in zijn bench weer in slaap gevallen!!
Het is nu bijna 20:00 uur en ik kan zeggen dat wij vandaag een hele andere hond hadden als de afgelopen 3 dagen. Ik ben zo blij dat hij toch die kuur heeft gekregen. Diesel heeft vandaag al 2 keer gegeten en ik heb gemerkt dat hij dol is op tasty tomaatjes dus die krijgt hij af en toe een keer als tussendoortje. Ook een eitje gaat er prima in (ik geef alleen het eiwit). De lekkernijen voor te belonen heb ik op advies van de dierenarts maar achterwegen gelaten.
Ik ben net even met Diesel buiten in de tuin geweest. Hij heeft netjes buiten gepoept en geplast! Zoals het er nu uitziet is de diaree helemaal over. Nu maar hopen dat het zo blijft!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat goed zeg...dat de dairee in ieder geval gestopt lijkt te zijn nu! Ik weet niet hoe de poep van Nino nu is. Hij is om 06.45 uur voor het laatst geweest en sindsdien dus niet meer. Hij is al een aantal keer "in de houding" gaan zitten, maar ja....buiten poep je niet natuurlijk :-) En binnen houden wij hem zo goed in de gaten dat ie nu de kans niet krijgt om het onopgemerkt in huis te doen. Nadat ie 5 keer achter elkaar buiten is gezet tijdens het snuffelen en rondjes draaien in huis ligt ie nu weer te slapen. Het is net alsof het erom doet. Óf hij snuffelt en draait, óf hij slaapt. Maar Hans en ik gaan vast winnen vandaag. Ooit moet het toch komen!
Fijn dat Diesel weer wat levendiger wordt. En ook wel heeeeel goed dat ie zo mooi links blijft lopen! (waarom eigenlijk links en niet rechts???) Nino loopt een beetje achter me(standaard met een stukje van de riem in zijn bek) en kruist nog wel van links naar rechts. Maar blijkbaar moet ik hem leren om altijd aan 1 kant te gaan lopen?

Anouk zei

Hoi Suzanne,

Bedankt voor je berichtje op onze weblog. Wat een leuke weblog over Diesel. Vervelend dat hij zich niet lekker voelt. Gaat het nu weer beter? Ik zag op een van de foto's dat Diesel dezelfde halsband (van ezydog) heeft als Massi. Past hij hem al? Massi pastte hem pas na een paar weken. En nu (hij is nu 22 weken) is hij er bijna uitgegroeid :( Gaat snel hoor.
Ik zal jullie weblog zeker in de gaten blijven houden.
Veel plezier met jullie pup!

Groetjes Anouk en Massi

Photobucket