Welkom

Van harte welkom op Diesels weblog! Wij zijn Harry en Suzanne en wonen in een dorpje onder de rook van 's-Hertogenbosch. Wij zijn de trotse eigenaars van een hele lieve labrador. Zijn naam volluit is Brittany's Diesel van de Waterrakkers. Hij is geboren op 2 maart 2007. Na een hele leuke tijd met zijn broer en 9 zusjes is hij op 24 april 2007 bij ons komen wonen.

Uitslagen G&GB
19-04-2009 HSV Tiel - 295,5 punten (U) 1ste, 4 steden
16-05-2009 KC OSS - 260 punten (U) 2de, diploma/examen

Uitslagen G&G1
13-12-2009 KC OSS - 303 punten (U) 1ste, clubexamen
21-03-2010 KC OSS - 282 punten (U) 3de, diploma/wedstijd

PitaPata Dog tickers

vrijdag 27 april 2007

Ongerust

Wij zijn ongerust. Heel erg ongerust. Diesel had gisteren zijn dag niet althans dat dacht ik. 's morgens begon het goed. Eerst naar buiten om te poepen en te plassen daarna een beetje spelen op het gras toen naar binnen om te eten maar Diesel wilde helemaal niet eten. Ik dacht nog dat het aan het warme weer lag dus maakte ik me niet meteen ongerust. Hij deed ook anders dan voorheen. Als ik maar even uit het zicht was (normaal gaat hij mij dan zoeken) begon hij echter te huilen ook toen ik hem in zijn bench zette zette hij het op een huilen van jewelste. (ik heb hem maar even zo gelaten en na een poosje viel hij in slaap). Dit is echter niets voor Diesel. Wij hebben hem nog niet zo lang maar dit is geen normaal gedrag van hem. Ik stond er ook bij stil dat hij weleens zijn familie zou kunnen missen. Toen hij echter zijn tweede maaltijd ook liet staan en bijna niet gedronken had deze ochtend werd ik pas echt ongerust. Ik heb meteen Harry gebeld om hem op de hoogte te brengen en toen de dierenarts. Nadat ik het hele verhaal had uitgelegd moest ik meteen langskomen. Gelukkig!

Het was een andere dierenarts dan dinsdag avond en ook hij heeft Diesel eens grondig onderzocht. Hij vond dat Diesel goed in zijn puppy vet zat. Diesel had gelukkig geen uitdrogingsverschijnselen ook maakte Diesel op hem een zeer levendige indruk. Hij heeft de temperatuur van Diesel opgenomen, de temperatuur was 38 graden. (deze had hij echter liever iets hoger gezien voor een pup). Diesel's gewicht was nog steeds 6.7 kg. Dus hij was niet aangekomen maar ook niet afgevallen. De dierenarts heeft nog even met Diesel gespeeld en zei tegen mij dat hij hem wel ter observatie wilde houden (niet omdat dat moest hoor maar hij vond diesel gewoon een geweldige mooie hond zei hij). Hij zei ook dat hij Diesel wel een spuitje kon geven zodat hij wel gaat eten maar dat liever nog niet deed. Dus we spraken af dat ik vandaag na 09:00 uur nog even zou bellen hoe het met Diesel gaat.

In het begin van de avond was Diesel weer een beetje de oude. Harry heeft hem geholpen met het eten van zijn brokjes door Diesel uit zijn hand te laten eten. Ook dronk hij goed en was zeer actief. Diesel liet wel heel veel scheetjes (deze stonken verschrikkelijk) en 's avonds toen ik hem op het gazon uitliet was hij aan de diaree. Toen wij een tijdje later bijna sliepen hoorde ik een zacht gepiep en ben uit mijn bed gegaan. Diesel moest naar buiten (in zijn bench had hij een klein ongelukje gehad). Ik zag gewoon aan hem dat hij dat heel erg vond. Ik ben met hem naar buiten gegaan en zijn ontlasting liep eruit. (zo zielig). Daarna heb ik zijn ongelukje opgeruimd en Diesel weer in de bench gezet en hij heeft doorgeslapen tot 06:45 uur.

'S morgens was zijn bench schoon en heb ik Diesel eruit gehaald en buiten heeft hij zijn behoefte gedaan en dit keer was de ontlasting bijna weer normaal. Diesel at weer (nog niet zoveel maar beter iets dan niets). Harry heeft (voordat hij weer naar het werk moest) nog even met hem gespeeld niets aan de hand zou je denken. Rond 08:00 uur zat ik aan de koffie en opeens begon Diesel rondjes te draaien en voordat ik hem op kon pakken om hem buiten te zetten gebeurde het de diaree liep eruit over mijn been heen en buiten ging het gewoon verder. Om 09:00 uur heb ik de dierenarts gebeld en dit alles aan hem verteld. Hij wil Diesel weer zien om 11:30 uur hebben wij een afspraak. Nu ik dit alles opschrijf ligt hij in zijn bench te slapen.

Ik hou jullie op de hoogte!



1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi!
Wat een gedoe zeg, wat zielig voor Diesel en vervelend voor jou. Nino is sinds vanochtend ook aan de diaree. Hij is wel heel levendig en eet wel (niet zijn hele bak leeggegeten, maar de helft) Ik heb pilletjes van Joke meegekregen en ik moet Prozyme poeder geven. Nino heeft nog niet gepoept sinds we hier zijn. Hij ligt nu al 1,5 uur te slapen in zijn bench (waar hij uit zichzelf in gaat liggen). Een andere pup moest wel een dag later gehaald worden omdat ie ook diaree had. Geef je hem nu medicijnen? Zo ja, wat moet jij hem geven???
Hoe is het nu met Diesel???
Groetjes Ingrid

Photobucket